23 October 2015

PENIMBANG DIGITAL (DIGITAL KITCHEN SCALE)

Dah lama teringin nak beli Digital Kitchen Scale ni.. senang nak timbang bahan masakan juga apa-apa benda pun yang berat kurang dari 5Kg. Boleh dapat timbangan yang tepat insyaa Allah. Selama ini pakai kitchen scale yang biasa tu je. 
KITCHENSCALEBIASA
Lebih kurang macam ni la
saya punya yang sebelum ni

Digital Kitchen Scale ini bukannya mahal mana pun, tapi sebab nak cari yang paling murah.. last last beli kat DIY Tesco Ara Damansara @ RM35.00. OK la kan? Ada yang sampai RM50++ Semua yang saya nampak made in China. Tak tahulah boleh bertahan berapa lama. Tapi kalau saya yang pakai, insyaa Allah bertahun lamanya bertahan sebab saya memang cermat bab jaga barang-barang ni. 

Saya sebenarnya, nak guna penimbang ni sebab nak timbang botol-botol supplements saya sebelum diposkan, so boleh agak berapa RM yang nak kena caj kat pejabat pos nanti. Selain tu, of course nak timbang bahan-bahan masakan... sekarang ni makin rajin mencuba resepi baru yang memerlukan timbangan seperti tepung, mentega, susu dan sebagainya.

Penimbang yang saya baru beli ni boleh mengukur gram, paun (Lb), auns (oz) serta ml (susu dan air). Rupanya kandungan ml susu dan air tak sama ye. Patutla botol susu pun, putingnya ada yang untuk susu dan ada yang untuk air biasa, sebab kepekatannya berbeza, betul kan.

Selain di DIY, boleh dikatakan semua pasaraya ada menjual Penimbang Digital ni. Kat kedai stationery yang besar pun ada. Kedai membekalkan barang-barang bakeri pun ada, tapi tak banyak pilihan.

Oh ya, penimbang ni guna 2 biji bateri saiz AAA. Bateri ini saya beli. Dia tak include sekali. Ada juga penimbang yang include bateri, kena check la.. samada bateri tu masih dalam bungkusan atau tidak. Haritu, saya pergi Econsave.. sepatutnya bateri included, tapi dalam kotak dah takdak.. sapa yang rembat tak tau la. 

Tak sabar nak guna penimbang ni!!! ;)

DIGITALKITCHENSCALE

TAK MAHU KETINGGALAN INFO?

Name

Email *

Message *

Klik Like jika anda rasa blog ini bermanfaat :) TQ.









Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RuzanaIbs.com Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign